Jan des Bouvrie - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Tom Kersten - WaarBenJij.nu Jan des Bouvrie - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Tom Kersten - WaarBenJij.nu

Jan des Bouvrie

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

11 April 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Zo, wederom een update uit RAK.
Afgelopen week is er niet veel bijzonders gebeurd. Donderdagavond zou Wout naar Dubai vertrekken om daar een aantal dagen te blijven samen met z’n vriendin.
Voordat we gingen hebben we eerst online gekeken of we een keer geflitst waren. Hier in de Emiraten kan je aan de hand van je kentekenpapieren online bekijken of je boetes hebt gehad. Wij hadden er gelukkig geen (we dachten dat we misschien 1x geflitst waren). Een collega van ons had minder geluk, die had een boete van 500 Dirham (~100 euro). ’s Avonds heb ik Wout weg gebracht naar Berlijn. Rond 23.00 waren we vertrokken, en om 1:15was ik terug. Dat was een nieuw record!
Vrijdag heb ik niet veel bijzonders gedaan. Ik heb wat dingen online opgezocht die ik hier wilde bezoeken (wat sightseeing). Ik heb zo’n 100 km gereden hier in de buurt, beetje door de bergen gecruised en wat dingen die ik onderweg tegen kwam van dichterbij bekeken. Echt heel bijzonder is het landschap niet. Veel bergen, erg droog en rotsachtig. Ik was van plan om een wat kleinere berg te beklimmen en van daarboven wat foto’s te maken, maar na 30 meter ben ik omgedraaid omdat het met +40 graden Celcius niet te doen was :-P
’s Avonds ben ik naar de dragstrip geweest. Ik wist niet precies wat er te doen was, en ik ben er dus op de gok naartoe gereden. Bleek dus dat het deze avond burn-out/drift-avond was voor de local’s. Het enige wat ze dus doen is driften (ofjah, poging tot driften) en burn-outs maken totdat de banden klappen. En dan met grote Toyota Landcruisers en Nissan Patrols. Die dingen hebben allemaal een +4 liter V8 met een paar honderd PK, en die dingen zijn dan ook nog eens voorzien van open uitlaat of side-pipes (ik heb hier ook een filmpje van geupload op Youtube). Lekker plat vermaak dus. Jammer dat dit niet kan in Nederland (dankzij onze bomenknuffelende CO2-hoax gelovende hippies).
Zaterdag heb ik voor de verandering onze slaapkamer omgebouwd, ik had er een beetje genoeg van om elke avond in het “kantoor” te zitten. De kamer waar onze bank en TV staat heeft geen airco, en op die kamer hebben we net geen bereik van het draadloos netwerk. Ik heb dus ff de Jan des Bouvrie uitgehangen (alleen ik fraudeer niet ;-)). Nu heb ik alles zo geplaatst dat we een soort van zithoek hebben waar we bereik hebben met onze laptops, dus we hoeven niet meer op het "kantoor" te zitten, ideaal!
Die avond heb ik ook maar eens wat oer-Hollands op, namelijk Unox erwtensoep. Dat is hier te krijgen bij de Spinney’s, wel prijzig (4 euro voor een blik), maarja, ik kan zeggen dat ik erwtensoep heb gegeten met 40 graden Celcius.
Dat was ’t weer voor deze week. Nieuwe foto’s staan op m’n Picasa:
http://picasaweb.google.nl/111551092807055965700/RAK_2010#
Filmpje van de drag-strip (aan het eind hoor je de banden klappen):
http://www.youtube.com/watch?v=ebjtP-ycrB8

  • 12 April 2010 - 06:39

    José:

    Ha Tom, leuk verslag weer en bijzonder eten,erwtensoep bij 40 gr. Weekje rust zo zonder Wout haha. Hoorde dat een vriend van jou nog komt, veel plezier dan. gr wim en josé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Afstuderen in Ras al-Khaimah

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2010

Bezoek uit Nederland

25 April 2010

2 weken

11 April 2010

Jan des Bouvrie

06 April 2010

Strand!

29 Maart 2010

Spollen en vliegen
Tom

Actief sinds 16 Jan. 2010
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 13346

Voorgaande reizen:

02 Februari 2010 - 01 Juni 2010

Afstuderen in Ras al-Khaimah

Landen bezocht: