2 weken - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Tom Kersten - WaarBenJij.nu 2 weken - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Tom Kersten - WaarBenJij.nu

2 weken

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

25 April 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Dag mensen,
hier weer een update vanuit beautiful RAK. Afgelopen week was er geen update, omdat ik niet heel veel zin had om iets te typen :-P
Vorige week was ik een weekje alleen hier, omdat Wout toen voor een aantal dagen in Dubai zat met z’n vriendin. Ik heb mezelf prima kunnen vermaken, druk bezig geweest met het project en ’s avonds films kijken. Woensdagmiddag 15 april heb ik Wout en z’n vriendin opgehaald vanuit Dubai om even hier de boel te laten zien. ’s Avonds zijn we samen met Eddy uit eten geweest in de golfclub. Wout is ’s avonds met de Volvo richting Dubai vertrokken, omdat z’n vriendin donderdagochtend weer terug moest naar Nederland. Omdat Wout al een week lang geen bier op had, hebben we dat ’s avonds weer gecompenseerd. Uiteraard resulteerde dit in een brakke vrijdagochtend. Vrijdag overdag hebben we niet veel gedaan, we hebben een beetje in de buurt rondgereden, op zoek naar de plaatselijke dohw-werf (authentieke houten Arabische bootjes). Eenmaal gevonden bleek het niet veel soeps te zijn (zie foto’s). We zijn toen weer naar huis gegaan, ondertussen hadden we besloten om ’s avonds eerst de Burger King te bezoeken en daarna meteen door te gaan naar de drag-strip (daar is altijd wel wat te doen). Rond een uur of 18.00 zijn we naar de BK gegaan, hebben wat gegeten en zijn toen door gekacheld naar de drag-strip. In tegenstelling tot vorige keer was het superdruk, maar helaas wel weer hetzelfde (driften/burn-outs maken met opgevoerde Toyota Landcruisers/Nissan Patrol’s). Het was wel weer eventjes leuk om te zien!
Zondagochtend hebben we bij Eddy thuis formule 1 gekeken, hij zou eigenlijk naar Duitsland vliegen voor een beurs,maar vanwege de vulkaan in Ijsland is dat een beetje uitgesteld. De rest van de week hebben we lekker aan ons project kunnen werken (wat gestaag vordert). Woensdagavond zijn we weer naar de kapper geweest, heerlijk voor 3,5 euro (incl. fooi) geknipt, geschoren en een massage gekregen.
Donderdag zijn we zoals gewoonlijk wat te eten gaan halen bij de plaatselijke snackbar. Toen we weg reden vanuit hier viel ons al op dat er veel meer motorgeluid in de verte te horen was. Eenmaal op de grote weg aangekomen te zijn bleek het totale chaos te zijn. De plaatselijke voetbalclub had gewonnen en overal hingen de Emirati’s uit de ramen van hun Landcruisers terwijl ze door het verkeer heen scheurden. Auto’s die burnout’s maakten tijdens het stilstaan, crossmotoren en quads die op de achterwielen voorbij kwamen… en het mooie is, is dat de politie gewoon helemaal niks doet en alles lekker laat gaan. Ze regelden alleen het verkeer bij het stoplicht.
’s Avonds zijn we eerst even wat wezen drinken bij de golfclub, we dachten dat het er redelijk druk zou zijn (er was Engels voetbal), helaas viel dat vies tegen… (lees: er waren 3 man). Na een half uurtje zijn we naar het Hilton hotel gegaan. Hier zit ook een club (de klub88 zijn we een beetje zat geworden). Deze tent was meer zoals in Nederland. Goede DJ, goede muziek en goed publiek. Hier gaan we dus vaker naartoe.
Vrijdag was het plan om naar de Dubai Autodrome (het circuit in Dubai) te gaan, hier zouden een aantal races plaatsvinden (WTCC-achtige cup, soort van Superbike’s en een GT-achtige cup). De races zouden om 14:00 beginnen, en ’s ochtends zou er kwalificatie zijn. Rond 14:30 kwamen we aan, alleen het was totaal leeg… Er stonden een paar race-auto’s, maar er was verder geen publiek. Na zo’n 20 minuten doelloos te hebben rondgelopen (er was ook geen personeel) zijn we maar weer gegaan… We zijn toen naar Dubai Mall gereden en zijn daar naar de bios gegaan (Clash of the Titans 3D). Zoals ik al eens eerder verteld heb, zit er in de Dubai Mall een ijsbaan. Deze keerwas de ijsbaan kon je niet schaatsen op het ijs, maar karten! Helaas waren het electrokarts met veel te weinig vermogen, anders was ik ook wel een stukje gaan rijden haha.
Aankomende donderdag komt Niels (een goede vriend van me) voor een weekje langs. Ik heb dan ook mooi een weekje vakantie. Het plan is om een aantal keer naar Dubai te gaan en misschien een nachtje een hotel daar te pakken, zodat we een keer uit kunnen gaan. Verder naar Oman toe (dowh tripje, en met een beetje geluk zwemmen met dolfijnen!!), quad rijden en nog wat leuke dingetjes :-) Donderdag 22:40 moet ik hem van het vliegveld oppikken, dan snel naar RAK toe, en als het een beetje mee zit meteen nog de club(s) in! Heb er al zin in :-)

Foto's staan op m'n Picasa